Метою адаптації нового співробітника є досягнення необхідної ефективності роботи у найкоротші терміни та прийняття позитивного рішення керівника про відповідність нового співробітника вимогам посади та проходження ним випробувального терміну.
Коли говорять про адаптацію або орієнтацію співробітника у компанії, мають на увазі пристосування людини до нових умов праці. Це процедура, яка допомагає йому пристосуватися до нової реальності – правил організації, внутрішньої екосистеми, взаємодії з іншими учасниками.
Адаптація (лат. adapto «пристосовую») – пристосування будови та функцій організму, його органів та клітин до умов зовнішнього середовища. Процеси адаптації спрямовані збереження гомеостазу.
План адаптації чітко вказує, що робить новий співробітник під час адаптаційного періоду. Наприкінці терміну стане зрозумілим, що потрібно оцінювати в його роботі. Документ дозволяє також проаналізувати роботу керівника, наприклад, дізнатися, чи він допомагав новому співробітнику виконати план та пройти адаптацію.