Реле найчастіше потрапляють під підозру якщо не працює якась одна зі швидкостей вентилятора. Для перевірки реле можна кинути йому на ноги №85 та №86 напруга 12 В. Якщо не клацнуло (не зімкнулися силові контакти) — реле під заміну.
Принцип роботи такої системи гранично простий: поки температура двигуна низька, вентилятор не працює, але варто охолоджуючої рідини досягти критичної температури, як відразу спрацьовує датчик температури, і реле включає вентилятор. При охолодженні двигуна реле по команді з датчика знову вимикає вентилятор.
Робота вентилятора потрібна лише тоді, коли температура охолоджуючої рідини наближається до критичної та виникає загроза перегріву. Для автоматичного увімкнення вентилятора охолодження передбачено використання датчика температури. Він вимірює температуру рідини, що охолоджує.